Saturday 6 October 2012

Bicara Hati Seorang Muslimah

BISMILAHIRAHMANIRAHIM

ASSALAMUALAIKUM




SEINDAH-INDAH WANITA ADALAH WANITA YANG SOLEHAH

Dengan nama Allah
Sebaik-baik 
Pemberi Ganjaran.

Namamukah yang tertulis di Luh Mahfuz sana?
Engkaukah yang bakal
menemaniku jalan menuju
Syurga?
Dirimukah yang akan melengkapkan
separuh dari agamaku?
Aduhai lelaki!

Adakah engkau yang 
tercipta untukku?
Jawab pertanyaanku ini.
JAWAB !

Kau takkan pernah
dapat memberi jawapan,
kerana jawapan bukan di
tanganmu,
Tapi di tangan-Nya.
Di tangan Tuhan kita; Allah,
Tuhanku, dan Tuhanmu.

Gelisahku memikirkan
dirimu,
Dan ketakutanku
memikirkan Tuhanku,

Aduhai lelaki,
maafkan aku,
ketakutanku pada Tuhanku
melebihi kegelisahanku
memikirkanmu.

Jemput diriku pabila waktunya tiba,
sebelum sampai saat itu,
Biarkan aku sendiri 
bersama si DIA,
Akan kucipta Cinta bersama DIA,
sebelum kucipta Cinta antara kita.

Jadilah dirimu kumbang yang hebat,
Dan doakan aku agar,
menjadi bunga yang mekar,
Untuk itu aku tinggalkan 
dirimu pada Nya




Sesungguhnya aku bertawakal
kepada Allah Tuhanku dan 
Tuhanmu,
Tidak ada suatu binatang melata
melainkan Dia lah yang
memegang ubun-ubunNya,
sesungguhnya Tuhan ku diatas
jalan yang lurus.

Usah bersedih diatas perpisahan
ini,
jika benar aku tercipta 
untukmu,
Tiada apa yang dapat menghalangnya,

Sebelum saat itu tiba,
Berdoalah pada Allah moga
diberikan kekuatan,
mohonlah kepadanya
dengan penuh mengharap.
Yakinlah pada janji Allah !

Sesungguhnya Allah 
takkan pernah
mensia-siakan pengorbananmu,
bilamana kita tinggalkan
semua ini kerana Allah semata.

Yakinlah!
Akan ada sesuatu yang
indah untukmu di pengakhiran nanti.

Dan sesungguhnya hari kemudian itu lebih baik bagimu
daripada yang sekarang(permulaan)
Dan kelak Tuhanmu pasti memberikan kurniaNya
kepadamu,
lalu (hati) menjadi puas.
(Surah Ad dhuha: 4 & 5)

Beruntunglah kamu !

Tatkala Allah memilihmu
untuk menyedari hakikat
perhubungan antara lelaki dan perempuan
Allah memilihmu!
Jangan pernah sia-siakan 
kasih sayang Allah ini!

Maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu
(jalan) kefasikan dan ketaqwaannya
sesungguhnya beruntunglah orang
yang mensucikan jiwa itu
Dan sesungguhnya merugilah
orang yang mengotorinya
(Surah As-Syams:8-10)

Sesungguhnya orang yang mengatakan:
"Tuhan kami ialah Allah"
kemudian mereka menehukan pendirian mereka
maka Malaikat akan
turun kepada mereka dengan mengatakan
"janganlah kamu takut
dan janganlah merasa sedih;
dan gembirakanlah mereka
dengan Jannah yang
telah dijanjikan Allah kepadamu

Dan tika kamu merasa lemah
Mohonlah kekuatan dariNya
Allah itu dekat
Yakin pasti!



Kamu dan aku adalah intan terpilih
Berdoalah aku kuat dan tabah
untuk mejaga kilauan ku
Berdoalah tiada sang kumbang 
durjana merosakan sebelum
yang halal tiba.
Aku juga sentiasa akan 
mendoakanmu 
agar dalam peliharaNya

Sentiasa




"YA ALLAH, JADIKANLAH 
ORANG YANG MENCINTAIMU
MENCINTAIKU, DAN JADIKANLAH
AKU MENCINTAI SEGALA SESUATU
YANG MEMBWA KEPADA KECINTAANMU"

AMIN YA RABBAL ALAMIN



wasalam

written by - wahida

No comments:

Post a Comment