Friday 5 October 2012

kisah jahilku bermula disini


Assalamualaikum semua..hikhik ( gelak sopan ) apa khabar.sihat?haha.macam lah korang boleh jwb ye.hihi.k2.teruskan dengan topic yang akan saya sampaikan hari ini.aloh..dah macam PM pulak.takpe.bukan selalu.hiuhiu.ok la actually before this aku dah bgtahu kan yang aku nak ceritakan pahit manis aku hidup dalam menjalani hari demi hari dalam keadaan ‘JAHIL’ .em…sebenarnya aku bersyukur sangat2 sebab ALLAH sentiasa beri aku peluang untuk tunduk padanya.buktinya aku boleh cukupkan solat aku tanpa ada rasa malas.ahamdulillah.bersyukur sgt2.semoga aku dan kalian semua dijauhi daripada melakukan perkara2 yang dimurkai ALLAH. INSYAALLAH J Err..berat hati nak cerita tapi takpe lah nak cerita jugak.tak kira.haha.kawan2..ingat satu perkara ni..kita nak jadi baik ni bukan senang.cubaan dan dugaan akan sentiasa datang pada kita.tapi…kita boleh berusaha..because ALLAH always with us.remember that’s okey ? J okey berbalik kepada cerita.sebenarnya kita ni hidup sekejap je, so tak payah nak buat dosa waste our time je tahu tak?tak payah buat dosa.jangan2 sebabnya masa kiamat nanti amalan kita ditimbang. “ huh!! Seram teman dengar ni” dupdapdupdap jantung teman.kome tak rase ker? Allahuakabar..takut tak terkata.dalam hati  ni sentiasa berkata2 adakah taubat ku diterima oleh mu ya ALLAH .HMM L

 

Okey aku cerita ye J nak tahu tak?dulu aku ni suka kan fesyen..couple…hiburan..enjoy.perh!!semua tu aku minatlah.sampai aku lupa dunia.first aku nak cerita pasal fesyen.wanna know something?dulu aku memang sukakan fesyen.lilit tudung sana sini.pakai baju pun ketat,seluar ketat..memang tak sempurna aurat aku ditutup even aku bertudung.then gambar2 aku yang aku tak ttp aurat dengan sempurna tu aku post dekat fb.nak bagi orang tengok la kata kan pastu nak orang puji and sebagainya lah.teruknya AKU?  :/.second aku nak cerita pasal couple.ha..ni yang paling dahsyat ni.meh aku bagitahu berapa orang dah aku pernah couple 10 orang.tu dia banyak jugak la tu kan?aku fikir satu jer indahnya KALAU ade coupledialah peneman  kita disaat kita susah,senang.lepas tu berjumpa dan sebagainya la..oyoyo.teruknya pemikiran aku waktu itu.bila aku tak da couple aku akan cakap macam ni dekat kawan aku yang ada couple “ untung la kamu ade boyfriend ”aku ni tak da boy pun.then aku buat muka sedih.tah ape2 je kan? Tapi nak buat macam mana..itu lah diri aku sebelum aku berhijrah.thirth hiburan.ha..aku ni dulu minat lagu orang putih.cerita je kat aku lagu orang putih apa yang aku tak tahu.kebanyakkannya aku tahu.lepas tu aku suka buka hitz tv.waktu maghrib pun aku tak kisah.aku dengar a  terus mendengar.dihati ini tiada rasa bersalah sedikit pun.yg aku Cuma tahu enjoy dan terus enjoy..tapi itu semua dulu.sekarang ni aku tak nak buat semua tu dah.semua itu Cuma sia2 saja.aku tak dapat apa2.melainkan dosa.nak ke kome macam teman?tak mau kan?jadi…moh ler kita sama2 mencari hidayah dari ALLAH.ingat hidayah tak kan datang bergolek jika kita tak cari.amboi..mana boleh dapat free..kalau macam tu senang la hidup.
nah baca ayat dibawah ni
:
:
:
v

 

 Berkata Abu Dzar r.a. bahawasanya Nabi SAW telah bersabda: Allah Taala telah berfirman :“Wahai hambaku, kalian semua adalah sesat kecuali siapa yang Aku beri hidayah, maka mintalah hidayah kepada-Ku.”

 

 

korang mesti tertanya tanya kan macam mana aku boleh berubah even korang tak Tanya -_- :D TAKPE2.nanti aku cerita ye.semoga hidup kita sentiasa diberkati dan diredhai ALLAH.insyaALLAH Jcarilah keredhaan dari ALLAH dan memohon ampunlah kepada ALLAH swt dengan rasa rendah diri kerana kita ini sering melakukan khilaf dan manusia itu  tidak akan pernah lari daripada berbuat kesilapan.

Assalamualaikum~~~

Ditulis oleh ANIS HANINA <3

 

No comments:

Post a Comment